فیتنس پرشین | FITNESSPERSIAN

pdf

تهیه نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی

نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی یکی از نوشیدنی‌ های محبوب ورزشکاران است. ورزشکارانی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند برای تامین آب بدن و هیدراته کردن بدن خود باید علاوه بر آب از نوشیدنی های ورزشی نیز استفاده کنند. ورزش به علت تعریق، نمک های بدن را دفع می‌کند.

محلول های الکترونیک نیاز بدن به این نمک های را جبران می کنند. علیرغم وجود نوشیدنی های ورزشی مختلف، ما استفاده از نوشیدنی های ورزشی الکترولیت خانگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیرا وقتی خود، نوشیدنی ورزشی الکترولیتی را در خانه آماده می‌کنید از میزان نمک های موجود در آن مطلع هستید.

در نوشیدنی های ورزشی موجود در بازار موادی از قبیل شکر، رنگ خوراکی، ایزوبوتیرات استات ساکاروز، و فسفات مونو پتاسیم وجود دارد. این مواد برای سلامتی بسیار مضر هستند. پس به شما تهیه نوشیدنی های ورزشی الکترولیت خانگی و مصرف آنها را پیشنهاد می کنیم.

 
نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی
نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی

مواد تشکیل دهنده نوشیدنی ورزشی الکترولیتی خانگی

بسته به نوع نوشیدنی ورزشی مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است. عمده ترین موادی که در نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی وجود دارد عبارت است از: آب نارگیل، نمک صورتی هیمالیا، آب میوه تازه، عسل خام.

خواص نمک صورتی هیمالیا

شما می توانید برای جایگزین کردن سدیمی که بدنتان در حین ورزش از دست داده از نمک صورتی هیمالیا استفاده کنید. این نمک خواص زیادی برای بدن دارد ه در زیر اشاره می کنیم:

  • وجود بیش از 80 نوع ماده معدنی قابل جذب برای بدن
  • تعادل الکترولیتی
  • تعادل ph
  • ممانعت از گرفتگی عضلانی
  • استحکام استخوان های
  • کمک به سهولت فعالیت روده ها
  • سم زدایی از بدن

می توانید از نمک صورتی هیمالیا حتی به عنوان جایگزین مناسب در نمک های مصرفی روزانه خود استفاده کنید.

طرز تهیه برخی از نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی

 

شما برای تهیه این نوشیدنی ورزشی الکترولیتی خانگی می توانید 3-4 پیمانه آب را با 3-4 پیمانه آب پرتقال طبیعی، و ¼ پیمانه آب لیمو سنگی، ¼ قاشق چای خوری نمک هیمالیا، 2 قاشق چای خوری عسل خام، چند قطره کنسانتره مواد معدنی مخلوط کنید. شما می‌توانید این نوشیدنی را میل کنید و مطمئن باشید بدون هیچ ضرری بدن تمام نمک های از دست داده را بدست می‌اورد.

نوشیدنی های ورزشی الکترولیتی خانگی

نوشیدنی ورزشی لیموترش نارگیل

برای تهیه نوشیدنی ورزشی لیموترش نارگیل شما باید 3 پیمانه آب نارگیل را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. سپس ½ پیمانه آب لیمو ترش و ¼ قاشق چای خوری نمک هیمالیا را به مخلوط اضافه کنید. در مرحله بعد 2 قاشق غذاخوری به مخلوط خود اضافه کنید. آنها را خوب بهم بزنین تا محلولی یکدست بدست آورید. این نوشیدنی ورزشی ساده برای تامین نمک های از دست رفته بدن شما آماده است.

نوشیدنی لیمو نارگیل الکترولیتی خانگی

لیمو به دلیل ویتامین ث و مواد موثری که دارد برای بدن بسیار مفید است. شما برای تهیه نوشیدنی ورزشی الکترولیتی لیمو سنگی می‌توانید 4 پیمانه آب را با  ½ پیمانه آب لیموی سنگی تازه و ¼ پیمانه عسل خام ترکیب کنید تا محلول بی نظیری بدست بیاورید.

 

نوشیدنی ورزشی الکترولیتی خانگی لیموی دوبل

برای تهیه این نوشیدنی ورزشی شما به 350 میلی لیتر آب نارگیل، آب یک عدد لیمو سنگی و آب یک عدد لیموی سبز نیاز دارید. این موارد را با هم مخلوط کنید سپس به آنها ½ قاشق چای خوری نمک هیمالیا و ½ قاشق چای خوری عسل خام اضافه کنید. مجددا این مواد را با هم مخلوط کنید. شما هم اکنون یک نوشیدنی ورزشی الکترولیتی خانگی دارید که می تواند در احیای نمک های از دست داده به شما کمک کند.

نوشیدنی ورزشی گریپ فروت

برای تهیه این نوشیدنی شما به  یک پیمانه آب پرتقال، یک پیمانه آب لیمو سبز، 4 قطره اسانس روغنی گریپ فروت، 2 پیمانه آب نارگیل، دو قاشق چایخوری عسل خام . ⅛ قاشق چایخوری نمک هیمالیا را باهم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید، سپس آن را با خیال راحت بنوشید.

دقت کنید که در همه دستورهای گفته شده برای تهیه نوشیدنی های ورزشی، از یک پارچ در دار استفاده کنید. شما پس از مخلوط کردن این مواد با هم می‌توانید به مدت 7 روز آنها در یخچال نگهداری کنید.

نوشیدنی ورزشی ریحان

اگر شما به طعم ریحان علاقه دارید می توانید برای تهیه نوشیدنی ورزشی خود از این فرمول استفاده کنید. شما برای تهیه این نوشیدنی به 6 قاشق چای ریحان، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب، ½ قاشق غذاخوری پودر کلسیم-منیزیم، مقدار بسیار اندک نمک هیمالیا، ½ قاشق چایخوری پودر دارچین، 3 قاشق غذاخوری عسل خام، 9 قاشق غذاخوری تخم شربتی، 1-2 قطره نعناع نیاز دارید.

ابتدا با استفاده از 5 پیمانه آب پودر چای ریحان را بجوشانید هنگامی که آب جوشید شعله اجاق را کم کرده و اجازه دهید مدت 10-15 دقیق چای ریحان به آرامی بجوشد، پس از آن چای آماده استفاده خواهد شد. شما در این مرحله می توانید موارد را مطابق دستور گفته شده با هم مخلوط کنید. نوشیدنی ورزشی ریحان به آسانی آماده مصرف شده است.

نوشیدنی الکترولیتی خانگی (4)

با استفاده از دستور العمل های بالا شما می توانید به سادگی نوشیدنی های ورزشی الکترولیت خانگی تهیه کنید. با استفاده از این نوشیدنی های ورزشی علاوه بر هیداراته ماندن بدن شما، دیگر از بابت دفع نمک های ضروری نیز نگرانی ندارید. زیرا وجود نمک هیمالیا در تمام این دستور العمل ها باعث می شود بدن ما دوباره میزان مناسب نمک های خود دست پیدا کند.

fitpersian pic 6
 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://fitnesspersian.com/?p=1026

دانلود رایگان کتاب زبان باشگاه

حالا دانلود کنید
close-link

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید

اطلاعات تماس

info@fitnesspersian.com

دفتر مرکزی : شیراز - خیابان فردوسی

فرم تماس با فیتنس پرشین

تماس با فیتنس پرشین

  • لطفا شماره تماسی که روی آن برنامه واتس اپ دارید را وارد نمایید